بازی کاتان نسخه آسیا ادیشن ( CATAN )

قیمت دفتری: 750,000 تومان
650,000 تومان
شما ذخیره کنید: 100,000 تومان (13%)
سوال بپرسید
قیمت امتیازی: امتیاز 650000
FG-S-KH-CATAN AS
موجود
+
خرید فوری با یک کلیک
بازی کاتان ( CATAN )

همه کسانی که با بازی‌های رومیزی سر و کار داشته‌اند نام بازی کاتان (کتان) به گوششان خورده است. شاید حتی دروازه ورود خیلی‌ها به این دنیای وسیع، همین جعبه قرمز رنگی باشد که آفرینشش به ۲۵ سال پیش بازمی‌گردد. عنوانی که هنوز هم می‌توان آن را در کلکسیون هر کافه بردگیمی پیدا کرد و همیشه حضوری قدرتمند در نمایشگاه‎های مربوط به این صنعت دارد. بازی‌ای که به صورت سالیانه مسابقات جهانی برگزار می‌کند و صدها شرکت کننده از جای جای جهان با هم به رقابت می‌پردازند.بازي Catan محبوب ترين و پرفروش ترين بازي جهان در دهه گذشته، با بيش از 50 ميليون نسخه فروش در سراسر جهان است.

داستان بازی
بازيكنان مهاجريني هستند كه به جزيره كتان مهاجرت مي كنند. شما جزيره را با ساختن جاده‌ها، خانه ها و شهرها توسعه مي دهيد. براي ساخت و ساز نياز به منابعي داريد كه مي توانيد آن ها را از مناطق حاصل خيز جزيره برداشت كنيد. نيازهاي خود به منابع را نيز مي توانيد از طريق برداشت منبع، مبادله با ديگر مهاجرين و يا بنادر تامين نماييد. اولين بازيكني كه به 10 امتياز از تركيب جاده ها، خانه ها، شهرها و برخي كارت هاي امتياز خاص برسد، برنده بازي است.
اين بازي يك مكانيك بسيار ساده دارد، ولي به خاطر چيدمان متفاوت و تصادفي زمين، هر بازي منحصر به فرد بوده و استراتژي خاص خود را مي طلبد.
مانند بسياري از بازي هاي ديگر كه مبتني بر سرمايه گذاري تركيبي هستند، خانه ها و شهر ها منجر به برداشت منابع شده و منابع به شما امكان ساختن خانه ها و شهر هاي بيشتر را مي دهند. اين قدرت تركيب درس بنيادي پشت همه اين نوع بازي هاست. عموما بازيكني كه سرمايه گذاري كرده و سريع تر منابع به دست آورد برنده بازي خواهد بود.
چيزي كه كتان را متمايز مي كند اين است كه برداشت منابع زياد به تنهايي براي بردن بازي كافي نيست. شما بايد تركيب هاي متفاوتي از منابع را براي ساختن جاده و خانه، ارتقاي خانه به شهر و يا خريد كارت شانس در اختيار داشته باشيد. اگر شما يك نوع منبع را در اختيار ندارد، شما اين انتخاب را داريد كه چهار كارت منبع يكسان را به بانك داده و كارت دلخواه خود را دريافت كنيد. در اختيار داشتن انبوهي از كارت هاي نامناسب عموما به خوبي در اختيار داشتن يك كارت كه به آن احتياج داريد نيست. با اين حال، برنامه ريزي و چانه زني مناسب به شما امكان مبادله با صرفه تري را نيز خواهد داد.
يك نكته جذاب در مورد كتان اين است كه پيش بيني برنده بازي حتي تا لحظه آخر بسيار سخت است و هر بازيكن ممكن است تا لحظه آخر خود را شانس اول برد بداند.
يك ويژگي منحصر به فرد اين بازي در مقابل ساير رقبا از جمله Monopoly و Risk سالم بودن اقتصاد بازي است. در حالي كه اقتصاد ساير بازي ها عموما بر ربا، احتكار، لطمه زدن به ديگران، توليد پول از پول و توليد پول بدون كار مولد است، اقتصاد اين بازي بر تعاون و مشاركت، توليد منبع با كار و سرمايه گذاري، مبادله كالا به كالا، بالا بودن ريسك احتكار و غيرممكن بودن آن در ميان مدت و بلند مدت، منع ربا و مبادلات شبه ربوي، و كنترل بازار بر اساس عرضه و تقاضا است. همچنين، در توسعه هايي از قوانين بازي نمونه هايي از انفاق و زكات نيز وجود دارد.
اين بازي بازتاب وسيعي در رسانه هاي جهان داشته و بسياري از كارآفرينان، دانشجويان و هنرمندان جهان جزو طرفداران آن هستند. تا جايي كه واشنگتن پست اين بازي را يك مهارت اجتماعي ضروري در بين كارآفرينان و سرمايه گذاران مي داند و درك جانسون به تمامي اقتصاددانان توصيه كرده كه اين بازي را حداقل يكبار بازي كنند. همچنين، بسياري از بازي هاي كامپيوتري و‌ آنلاين پرطرفدار مانند travian و clash of clans با الهام از اين بازي ساخته شده اند.



محتویات بازی:

19منطقه بازی
6 قطعه دریا
18عدد قطعه توکن
95 عدد کارت منابع
25 عدد کارت شانس
3 عدد کارت راهنمای ساخت
60 عدد قطعه جاده (15 جاده برای هر رنگ )
20 عددقطعه خانه (5 خانه برای هر رنگ )
16 عدد قطعه شهر (4 شهر برای هر رنگ )
2 عدد تاس بازی
مهره دزد
دفترچه راهنما


ویژگی های محصول:

ضمانت:ضمانت بازگشت وجه در صورت اصل نبودن و سالم نبودن کالا

ابعاد: 30*24*8 (طول*عرض*ارتفاع)

وزن: 1500 g


  

CATEGORIES:

اقتصادی

 

مذاکره


 


  مکانیزم های بازی کاتان ( CATAN )



Dice Rolling (تاس ریختن)

مکانیزم تاس ریختن به خاطر تصادفی بودن نتایج میتواند در شرایط مختلف و با کاربرد های مختلفی از یک بازی به کار گرفته شود .اینگونه بازی ها از تاس به عنوان یکی از حرکات اصلی برای مشخص کردن نتیجه کارهایی که بازیکن انجام داده است، بهره می برد. این موضوع باعث به وجود آمدن مقداری عنصر شانس در بازی می شود.تاس همچنین می تواند به عنوان شمارنده استفاده شود. (مثل یک تاس معمولی).

تاس ها میتوانند از لحاظ شکل رنگ و ابعاد منحصر به فرد باشند و شکل های مختلفی را نشان دهند و کاربرد های مختلفی داشته باشند.در بعضی از بازی های جنگی ، تاس همراه با جدول های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ، به ویژه “جدول نتایج مبارزه” که نتیجه به صورت نسبی یا تفاضلی محاسبه میشود.تاس ریختن می تواند به خودی خود یک بازی باشد مانند Yahtzee یا Craps.



 

Hexagon Grid (شبکه شش ضلعی)

در این مکانیزم قطعات شش ضلعی بر روی برد اصلی بازی و یا بر روی میز بازی با هم ترکیب میشوند معمولا این قطعات به منظور در مجاورت هم قرار گرفتن یا به منظور پیشرفت حرکت استفاده میشوند.




Income (درآمد)

در این نوع مکانیزم بازیکنان در زمان های مشخص شده ای ، از منابع خود درآمد کسب میکنند یا منابعی را دریافت میکنند.




Modular Board(صفحه بازی ماژولار)

بازی روی یک صفحه مدولار اتفاق می افتد که از چند قطعه ، اغلب کاشی یا کارت تشکیل شده است. بر عکس بازی های رومیزی قدیمی که صفحه آن ها تغییری نمی کند، بازی های رومیزی با صفحه ماژولار شامل صفحه از بازی می شوند که امکان جا به جا کردن و چیدن تصادفی آن ها در بازی وجود دارد. معمولا صفحه بازی های ماژولار از کاشی های تشکیل می شود که می توان آن ها را به شکل های مختلفی در کنار هم قرار داد ولی مدل های کارتی یا ترکیبی از صفحه های بازی کوچک نیز ممکن است در دسته ماژولار وجود داشته باشد.این دسته از بازی ها با توجه به تصادفی بودن چینش صفحه، باعث به وجود استراتژی های مختلف در طول بازی و احتمالات مختلف می شود و در نهایت ارزش تکرارپذیری بالایی دارند.در بسیاری از بازی ها ، قرار دادن صفحه یا کاشی ها به صورت تصادفی انجام می شود که منجر به ایجاد فرصت های مختلف برای استراتژی و اکتشاف می شود.برخی از بازی های این گروه دارای چندین صفحه هستند که به طور همزمان استفاده نمی شوند و فضای میز را حفظ می کنند. تخته های بلااستفاده تا زمانی که مورد نیاز نباشند از بازی خارج می شوند.




Network and Route Building (شبکه و مسیر سازی)

مکانیزم شبکه سازی نوع تخصصی از مکانیزم set collection است که در آن مجموعه های جمع آوری شده نشان دهنده روابط بین اجزای هر بازیکن است ، که اغلب به عنوان مسیرهای بین مقصد نشان داده می شوند و باعث میشود بازیکن از مزایای بازی بهره مند شود.




Race (مسابقه)

در این مکانیزم، اولین بازیکنی است که به انتهای مسیر میرسه برنده بازیه.در بعضی از بازی ها شرط برنده شدن رسیدن به یک امتیاز مشخصه . مثلا در بازی کاتان هرکسی که زودتر به امتیاز 10 برسه برنده بازیه یا در کهربا برنده بازی کسی هست که 15 امتیاز بدست بیاره.


Random Production (تولید تصادفی)

در این مکانیزم، منابع از یک فرآیند تصادفی تولید می شوند و بین بازیکنان واجد شرایط توزیع می شوند.

Trading (تجارت یا مبادله)

در این بازی ها بازیکنان ممکن است دارایی های خود را با یکدیگر معامله یا مبادله کنند.هنر معامله گری شما می تواند کارساز باشد.




Variable Set-up (تنظیمات متفاوت)

در این مکانیزم  حالت های شروع هر دور بازی تغییر میکند. این تغییر میتواند در اجزای مشترک بازی مثل صحفه بازی یا در تنظیمات شروع بازیکن منابع یا اهداف اتفاق بیفتد.



افتخارات:

2012 JoTa Best Game Released in Brazil Nominee
2012 JoTa Best Game Released in Brazil Critic Award
2011 Ludo Award Best Board Game Editor's Choice Winner
2011 Jocul Anului în România Best Game in Romanian Winner
2011 Jocul Anului în România Best Game in Romanian Finalist
2005 Gra Roku Game of the Year
2004 Hra roku Winner
2004 Hra roku Nominee
2002 Japan Boardgame Prize Best Japanese Game Nominee
2001 Origins Awards Hall of Fame Inductee
1996 Origins Awards Best Fantasy or Science Fiction Board Game Winner
1995 Spiel des Jahres Winner
1995 Meeples' Choice Award
1995 Essener Feder Best Written Rules Winner
1995 Deutscher Spiele Preis Best Family/Adult Game Winner

دسته بندی:
استراتژیک - خانوادگی
تعداد بازیکنان:
3 تا 4 نفره
مدت زمان بازی:
60 الی 120 دقیقه
گروه سنی:
10 سال به بالا
درجه پیچیدگی و سختی بازی:
نیمه سبک (2 از 5)
نیاز به زبان انگلیسی:
کم ( نوشته های جزئی و براحتی قابل یادگیری)
كارت در بازی:
دارد
صفحه در بازی:
دارد
تاس در بازی:
دارد
تايل های مقوايی در بازی:
دارد
تايل های چوبی یا ام دی اف در بازي:
دارد
توكن در بازی:
دارد
مهره و آدمك در بازی:
دارد
مجسمه های مينياتوری در بازی:
ندارد

نوشته ای پیدا نشد

نوشتن نظر