بازی ایرانی کهربا - Splendor

195,000 تومان
سوال بپرسید
قیمت امتیازی: امتیاز 195000
موجود
+
خرید فوری با یک کلیک
بازی ایرانی کهربا - Splendor

بازی رومیزی کهربا (Splendor) از نوع جمع‌آوری سکه (ژتون) و توسعه‌ کارت‌ها است. هر بازیکن در نقش بازرگانی در عصر رنسانس ظاهر می‌شود که سعی می‌کند معادن جواهرات را بخرد، استخراج کند، حمل و نقل کند و بفروشد - همه این کارها هم برای کسب اعتبار بیشتر انجام می‌شود. اگر وضع‌تان به اندازه‌ کافی خوب شود شاید حتی با یکی از اشراف‌زادگان دیدار کنید و این ملاقات هم اعتبار شما را بیشتر از پیش بالا ببرد.

در بازی فکری کهربا (Splendor) هر بازیکن در نوبتش می‌تواند (۱) ژتون (یا در واقع همان جواهر) دریافت کند یا (۲) یک کارت را بخرد و بسازد یا (۳) یک کارت را رزرو کند. بازیکنی که تصمیم می‌گیرد ژتون بگیرد می‌تواند یا سه تا ژتون از انواع (رنگ‌های) مختلف بردارد یا دو تا از یک نوع. بازیکنی که کارت می‌خرد باید مبلغ آن را با استفاده از ژتون‌هایی که دارد (مطابق رنگ‌های مشخص شده برای آن‌ها) بپردازد و کارت را به مجموعه کارت‌های جلوی خودش اضافه کند. برای رزرو کردن کارت - که مطمئن شویم آن را بعداً می‌گیریم یا حداقل بازیکن دیگری نمی‌تواند آن را بگیرد - آن را برمی‌داریم و جلوی خودمان می‌گذاریم (نه در دسته کارت‌هایی که خریده‌ایم) تا بعداً آن را بخریم. با این کار یک ژتون طلایی هم می‌گیریم که مانند ژوکر عمل می‌کند و در خریدن کارت می‌توان آن را معادل هر رنگ ژتونی خرج کرد.
هر کارتی که می‌خریم یک جواهر دائمی به ما می‌دهد که بعداً می‌توانم از آن در خریدن کارت‌های دیگر استفاده کنیم؛ همچنین اغلب کارت‌ها مقداری اعتبار (یا پرستیژ) نصیب‌مان می‌کنند. اولین بازیکنی که به پرستیژ ۱۵ برسد برنده بازی است.
یک مرور سریع
بردگیم یا بازی فکری کهربا (Splendor) ترکیبی از کارت و سکه دارد و یکی از بهترین بازی‌ها در نوع خودش است (این را می‌شود از قرار گرفتن آن در یکی از جایگاه‌های بالای جدول بازی‌های خانوادگی متوجه شد). اصول بازی خیلی آسان است:‌ یا جواهر برمی‌داریم، یا، اگر ترکیب مناسبی از جواهر‌ها را داریم، کارت می‌خریم. هرچه بیشتر کارت بخریم شرایط خریدن کارت‌های بعدی راحت‌تر می‌شود؛ مزیتی که برای تمام بازیکن‌ها یکسان است. این روند اگر زیاد طول بکشد می‌تواند خسته‌کننده شود اما در این بازی زودتر از آنکه کمترین احساسی از خستگی داشته باشیم به نتیجه می‌رسیم.
با توجه به کوچک بودن محتویات آن و اینکه بازی کهربا (Splendor) در هنگام بازی فضای چندانی را اشغال نمی‌کند، خیلی راحت می‌شود آن را در محیط بیرون از خانه بازی کرد (فقط باید دور از باد باشید!)، چیزی که در مورد اغلب بوردگیم‌‌ها یا بازی‌های صفحه‌ای مقدور نیست.

 



محتویات بازی:

 40 ژتون پلاستیک فشرده با عکس‌های جواهرات
 90 کارت بازی در سه دسته
 10 تایل مربعی اشراف‌زادگان
 1 دفترچه قوانین بازی

 


ویژگی های محصول:

ضمانت:ضمانت بازگشت وجه در صورت اصل نبودن و سالم نبودن کالا

ابعاد:26*26*6 (طول*عرض*ارتفاع)

وزن:700 g



 

CATEGORIES:

بازی کارتی

اقتصادی

رنسانس

 

 

 

مکانیزم های بازی کهربا - Splendor


Card Drafting (کشیدن کارت)

بازی هایی هستند که در آن بازیکنان به نوبت کارت یا کارت هایی را از یک زیر مجموعه محدود (مثلا یک دسته کارت مشخص یا از دست بازیکنان دیگر) انتخاب میکنند. این مکانیزم برای به دست آوردن یک قدرت ویژه  یا مزیت (فوری یا بلند مدت) یا جمع آوری کارت هایی که در آینده برای تحقق اهداف درون بازی استفاده می کنند، مفید است . اصطلاح “Card Drafting” می تواند در مورد بازی هایی  که بازیکنان به جای کارت ، کاشی یا اشیاء مشابه دیگر را بر می دارند هم شامل شود. پس مفهوم کارت فقط به کارت بازی نیست.اصطلاح کارت در اینجا مجموعه ای از اشیاء بازی را نشان می دهد که حاوی اطلاعات مربوط به آنها برای گیم پلی بازی است.

نکته: بازی هایی که کارت ها به سادگی از روی دسته کارت ها برداشته می شوند ، بازی های Card Drafting نیستند همچنین این مکانیزم با Card Drawing که در بازی های سنتی وجود دارد، فرق می کند. در Card Drawing بازیکنان از دسته ای از کارت ها به صورت کاملا شانسی یکی را انتخاب کرده و حقی در انتخاب یا پس زدن کارت مورد نظر ندارند.کارت برداشتن به این معنی است که بازیکنان حق انتخاب دارند و امکان تهیه کارت برای بازیکنان دیگر هم وجود دارد و ممکن است کارتی را که شما می خواهید را بازیکنان دیگر بردارند.



Contracts (قراردادها)

در این مکانیزم بازیکنان از منابع عمومی که در اختیار تمام بازیکنان است و همچنین منابع اختصاصی که فقط در اختیار خودشان است برای بدست آوردن پاداش های بازی استفاده میکنند.


Race (مسابقه)

در این مکانیزم، اولین بازیکنی است که به انتهای مسیر میرسه برنده بازیه.در بعضی از بازی ها شرط برنده شدن رسیدن به یک امتیاز مشخصه . مثلا در بازی کاتان هرکسی که زودتر به امتیاز 10 برسه برنده بازیه یا در کهربا برنده بازی کسی هست که 15 امتیاز بدست بیاره.


Set Collection (جمع آوری یک دسته)

هدف اصلی مکانیزم مجموعه چینی، تشویق یک بازیکن برای جمع آوری مجموعه ای از یک چیز است. یکی از ساده ترین مکانیزم های بازی که در آن بازیکنان باید دسته ای از کارت های مشابه، توکن های مشابه یا مثل این ها را جمع کرده تا امتیاز یا قدرت ویژه ای در بازی کسب کنند.به عنوان مثال ، بازیکنان انواع مختلفی از لوبیا را در Bohnanza (یا همان بازی جالیز خودمان) جمع آوری و برداشت می کنند. نمونه دیگری از این نوع مکانیزم در بازی مدیچی دیده میشود.



افتخارات:

2016 MinD-Spielepreis Short Game Winner
2016 MinD-Spielepreis Short Game Nominee
2015 Origins Awards Best Card Game Nominee
2015 Nederlandse Spellenprijs Best Family Game Winner
2015 Nederlandse Spellenprijs Best Family Game Nominee
2015 Hungarian Board Game Award Nominee
2015 Hra roku Winner
2015 Guldbrikken Best Family Game Winner
2015 Guldbrikken Best Family Game Nominee
2015 Gra Roku Game of the Year Winner
2015 Gra Roku Game of the Year Nominee
2015 Gioco dell’Anno Nominee
2015 As d'Or - Jeu de l'Année Nominee
2015 Årets Spill Best Family Game Winner
2015 Årets Spill Best Family Game Nominee
2014 Vuoden Peli Adult Game of the Year Nominee
2014 Vuoden Peli Adult Game of the Year
2014 UK Games Expo Best New Boardgame Winner
2014 Tric Trac Nominee
2014 Tric Trac de Bronze
2014 Spiel des Jahres Nominee
2014 Meeples' Choice Winner
2014 Meeples' Choice Nominee
2014 Lys Grand Public Finalist
2014 Juego del Año Recommended
2014 Jocul Anului în România Beginners Finalist
2014 Japan Boardgame Prize Voters' Selection Winner
2014 Japan Boardgame Prize U-more Award Nominee
2014 Golden Geek Board Game of the Year Winner
2014 Golden Geek Board Game of the Year Nominee
2014 Golden Geek Best Family Board Game Winner
2014 Golden Geek Best Family Board Game Nominee
2014 Golden Geek Best Board Game Artwork & Presentation Nominee
2014 Board Game Quest Awards Best Family Game Winner
2014 Board Game Quest Awards Best Family Game Nominee

 

برای دیدن آموزش بازی کهربا اینجا کلیک کنید

برندها:
فکرانه
دسته بندی:
خانوادگی
تعداد بازیکنان:
2 تا 4 نفره
مدت زمان بازی:
30 دقیقه
گروه سنی:
10 سال به بالا
درجه پیچیدگی و سختی بازی:
نیمه سبک (2 از 5)
نیاز به زبان انگلیسی:
ندارد
كارت در بازی:
دارد
صفحه در بازی:
ندارد
تاس در بازی:
ندارد
تايل های مقوايی در بازی:
دارد
تايل های چوبی یا ام دی اف در بازي:
ندارد
توكن در بازی:
دارد
مهره و آدمك در بازی:
ندارد
مجسمه های مينياتوری در بازی:
ندارد