بازی ایرانی ایمهوتپ - Imhotep

قیمت دفتری: 350,000 تومان
329,000 تومان
شما ذخیره کنید: 21,000 تومان (6%)
سوال بپرسید
قیمت امتیازی: امتیاز 329000
موجود
+
خرید فوری با یک کلیک
بازی ایمهوتپ عمارت گر مصر - Imhotep

بازی رومیزی ایمهوتپ Imhotep  یکی از بردگیم‌های مطرح سال ۲۰۱۶ بود و در همان سال نیز نامزد دریافت جایزه بهترین بازی سال آلمان یا Spiel des Jahres شد. این بازی استراتژی در حال حاضر رتبه‌ی ۵۸ بهترین بازی‌های خانوادگی boardgamegeek را در اختیار دارد.

یک بازی استراتژیک و خانوادگی جذاب با مکانیزم بسیار روان و همه پسند

برگرفته از بازی ایمهوتپ طراحی فیل واکر-هاردینگ

ایمهوتپ، معروف به «کسی که در صلح می‌آید»، به قول ویکی‌پدیا یک «همه‌چیزدان، همه فن‌ حریف، علامه، بحر‌العلوم، جامع منقول و معقول، جامع‌الاطراف» مصر باستان بوده و به عنوان اولین مهندس و معمار و فیزیکدانی که در تاریخ ثبت‌شده شناخته می‌شه. خلاصه اینکه از هر انگشت باستانی‌ش سه‌ تا هرم و چند تا ابوالهول می‌ریزه. حالا چی می‌شه که منِ هیچ‌چیز‌ندان میام با این معرفی سطحی، شیرینی می‌کنم؛ چون می‌خوام راجع به بازی رومیزی به نام ایمهوتپ صحبت کنم.



سال ۲۰۱۶ «فیل واکر هاردینگ» بازی ایمهوتپ رو توسط کمپانی Kosmos منتشر کرد و یک بازی جدید به گروه‌ بازی‌های ساده، هیجان‌انگیز، و مناسبِ شروع رو به قفسه‌ها و قلب‌هامون اضافه کرد. در این بازی شما در نقش معمارانی بازی می‌کنید که برای رسیدن به مقام والایی همچون ایمهوتپ کبیر با هم رقابت می‌کنید. البته که مقام ایمهوتپ بعد از ۲۰۰۰ سال به خدای درمان و دارو می‌رسه؛ پس بعید می‌دونم ماها با دو سه دست بازی کردن بتونیم هم رده استاد بشیم.

حمله مومیایی‌ها به کاخ سفید
تیتر خیلی جذابی بود نه؟ انگار تو این بازی قراره با مومیایی‌ها بجنگیم یا حداقل مهره‌های مومیایی سه بعدی خیلی جذابی داره؛ خیر. این فقط یک حربه تبلیغاتی کثیف بود برای اینکه به شکل مصنوعی علاقه‌مندتون کنم که ادامه متن رو بخونین! بریم سر اصل مطلب. بعد از این همه مدت، فکر می‌کنم دیگه اونقدری با سلیقه‌ام آشنا شده باشین که بدونین بازی‌های ساده و هوشمندانه‌ای که قوانین کمی دارن و مناسب آلوده‌کردن اطرافیان به بازی‌های رومیزی هستن، برای من جذابیت ویژه‌ای دارن. خب ایمهوتپ میاد و گوی سبقت رو از هم رده‌‌هایی مثل Ticket to Ride و Splendor و Century:‌ Spice Road می‌رُبایه. این بازی دقیقا شبیه به صحرا‌های مصره، در ظاهر خاکی رنگ، یکنواخت و شُل‌ْفاز. ولی هر نقطه‌ای از این صحرا رو که حفاری کنی به ژرفای بی پایان و زیر‌خاکی‌های ارزشمند می‌رسی.

تو بازی ایمهوتپ، بازیکن‌ها قراره قایق‌هایی رو بارگیری کنن، به بنادر مختلف بازی بفرستن و با شریک شدن در ساخت بناهایی مثل اهرام و اُبلیسک، سعی کنن بیشترین امتیاز رو بدست بیارن. بازی خیلی ساده‌س و هر بازیکن در نوبتش فقط سه گزینه داره. یا می‌تونه از انبار اصلیش‌ تعدادی سنگ رو روی انبار موقتش بذاره، یا یکی از سنگ‌های انبار موقت رو در یکی از قایق‌ها بار بزنه، یا یکی از قایق‌ها رو به سمت یکی از بنادر بازی روانه کنه.

جذابیت زمانی به تجربه این بازی حلول می‌کنه، که می‌فهمین هر بازیکنی ممکنه قدرت تصمیم‌گیری رو از شما بگیره. مهم‌ترین نکته در بار زدن قایق‌ها ترتیبه. چون نحوه امتیاز دهی اکثر بنادر به شکلیه که ترتیب ورود سنگ شما به اون بنا، در میزان امتیازی که می‌گیرین تاثیر داره. و این ترتیب لزوما صعودی یا نزولی نیست، ممکنه نفر اول دو امتیاز بگیره، نفر دوم یک امتیاز و نفر سوم سه امتیاز. پس زود جنبیدن معنی نداره، برنامه‌ریزیه که معنی داره. حالا بر می‌گردیم به «قدرت تصمیم‌گیری از دست رفته»، چون تقریبا همه تصمیماتی که ما می‌گیریم با بار زدن سنگ‌ها در قایق‌هاست و هر نوبت به شدت داره توسط همه بازیکن‌ها زیر ذره‌بین بررسی می‌شه. و در این بازی هیچ‌ چیز نیست که از دید دیگران پنهان باشه، هر تصمیمی که می‌گیرین به وضوح برنامه‌ شما رو به همه نشون می‌ده و هر بازیکن دیگری هم این گزینه‌ رو در نوبتش داره که قایقی که شما سنگ‌هاتون رو توش بار زدین به هر بندر ببره.

ایمهوتپ در عین حالی که خودش رو یک بازی خیلی خاکی رنگ و کم هیجان جلوه می‌ده، می‌تونه به یک میدان جنگ خونین بین شما و دوستاتون تبدیل بشه و هر نوبتش با فغان یکی از بازیکن‌ها پیش بره. و اینجا‌ست که برتری این بازی نسبت به هم‌رده‌هاش به چشم میاد، اونم تعامل بسیار زیاد بازیکن‌ها با همدیگه‌ست.


 

همه این‌ها کم بود؟ صفحات بنادر بازی دو رو هستن و پشتشون نسخه پیچیده‌تر سیستم امتیاز دهی نوشته شده. یعنی هم می‌تونین آسون بازی کنین، هم ترکیب کنین و هم سخت‌ترین حالتش رو امتحان کنین. اینکه برای تازه‌کارها جذاب و مناسبه کم بود، تازه متنوع و پیچیده هم می‌تونه باشه. این ایمهوتپ ناقلا و جامع‌الاطراف!


امیر آئین



محتویات بازی:

120 مکعب چوبی
5 صفحه کارگاه ساختمانی
8 توکن کشتی
4 توکن ارابه
21 کارت دور بازی
34 کارت بازار
1 کتابچه قوانین

 


ویژگی های محصول:

ضمانت اصالت و سلامت کالا:ضمانت بازگشت وجه در صورت اصل نبودن و سالم نبودن کالا

ابعاد:29*29*8.5 (طول*عرض*ارتفاع)

وزن:1500 g

 

CATEGORIES:

باستانی


حمل و نقل

 

 


  مکانیزم های بازی ایمهوتپ عمارت گر مصر - Imhotep



Area Majority / Influence (اکثریت منطقه / نفوذ)

در این مکانیزم بازیکنان مناطقی را به اشغال خود در می آورند و بر اساس حضورشان در این مناطق مزایایی کسب میکنند.این مناطق حتی میتواند به صورت مشترک باشد و بازیکنان بر اساس سهم خود امتیاز یا مزایا و یا درآمدهایی را دریافت میکنند.




End Game Bonuses (پاداش پایان بازی)

بازیکنان در پایان بازی جایزه وامتیازات پیروزی و همچنین امتیازات ویژه ای را کسب می کنند.




Modular Board(صفحه بازی ماژولار)

بازی روی یک صفحه مدولار اتفاق می افتد که از چند قطعه ، اغلب کاشی یا کارت تشکیل شده است. بر عکس بازی های رومیزی قدیمی که صفحه آن ها تغییری نمی کند، بازی های رومیزی با صفحه ماژولار شامل صفحه از بازی می شوند که امکان جا به جا کردن و چیدن تصادفی آن ها در بازی وجود دارد. معمولا صفحه بازی های ماژولار از کاشی های تشکیل می شود که می توان آن ها را به شکل های مختلفی در کنار هم قرار داد ولی مدل های کارتی یا ترکیبی از صفحه های بازی کوچک نیز ممکن است در دسته ماژولار وجود داشته باشد.این دسته از بازی ها با توجه به تصادفی بودن چینش صفحه، باعث به وجود استراتژی های مختلف در طول بازی و احتمالات مختلف می شود و در نهایت ارزش تکرارپذیری بالایی دارند.در بسیاری از بازی ها ، قرار دادن صفحه یا کاشی ها به صورت تصادفی انجام می شود که منجر به ایجاد فرصت های مختلف برای استراتژی و اکتشاف می شود.برخی از بازی های این گروه دارای چندین صفحه هستند که به طور همزمان استفاده نمی شوند و فضای میز را حفظ می کنند. تخته های بلااستفاده تا زمانی که مورد نیاز نباشند از بازی خارج می شوند.




Set Collection (جمع آوری یک دسته)

هدف اصلی مکانیزم مجموعه چینی، تشویق یک بازیکن برای جمع آوری مجموعه ای از یک چیز است. یکی از ساده ترین مکانیزم های بازی که در آن بازیکنان باید دسته ای از کارت های مشابه، توکن های مشابه یا مثل این ها را جمع کرده تا امتیاز یا قدرت ویژه ای در بازی کسب کنند.به عنوان مثال ، بازیکنان انواع مختلفی از لوبیا را در Bohnanza (یا همان بازی جالیز خودمان) جمع آوری و برداشت می کنند. نمونه دیگری از این نوع مکانیزم در بازی مدیچی دیده میشود.



Worker Placement (قرار دادن کارگر)

این مکانیزم به بازیکن ها اجازه می دهد که کارگرهای خود را ( که معمولا به صورت میپل های چوبی یا پلاستیکی هستند ) بر روی نقاط مشخصی از صفحه بازی قرار دهند و کارهایی مانند دریافت منابع یا اکشن یا عملیات خاص را انجام دهند.معمولا بازیکن ها با قرار دادن کارگر خود بر روی این نقاط، جلوی بازیکنان دیگر را برای انجام اکشن بهتر می گیرند. چون در هر دور تعداد محدودی از یک اکشن را می توان انجام داد. 




افتخارات:

2019 Spiel des Jahres Recommended
2017 Nederlandse Spellenprijs Best Family Game Nominee
2017 Boardgames Australia Awards Best Australian Game Winner
2017 Boardgames Australia Awards Best Australian Game Nominee
2016/Fall Parents' Choice Gold Award Winner
2016 Spiel des Jahres Nominee
2016 Meeples' Choice Nominee
2016 Jocul Anului în România Beginners Finalist
2016 Golden Geek Best Family Board Game Nominee
2016 Cardboard Republic Architect Laurel Nominee


 

جعبه گشایی (آنباکسینگ) بازی ایمهوتپ - Imhotep

برندها:
دهکده بردگیم
دسته بندی:
خانوادگی
تعداد بازیکنان:
2 تا 4 نفره
مدت زمان بازی:
40 دقیقه
گروه سنی:
10 سال به بالا
درجه پیچیدگی و سختی بازی:
نیمه سبک (2 از 5)
نیاز به زبان انگلیسی:
ندارد
كارت در بازی:
دارد
صفحه در بازی:
دارد
تاس در بازی:
ندارد
تايل های مقوايی در بازی:
دارد
تايل های چوبی یا ام دی اف در بازي:
دارد
توكن در بازی:
دارد
مهره و آدمك در بازی:
دارد
مجسمه های مينياتوری در بازی:
ندارد

نوشته ای پیدا نشد

نوشتن نظر